کتاب بازاریابی عصبی
بهتر است اگر کتابی را در این رابطه میخواهید بخوانید از کتاب های خارجی استفاده کنید. در ایران هنوز این مطلب گسترش پیدا نکرده است که درباره آن کتابی نوشته شود. تعریف بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی به این معناست که شما خود را در جای مشتری قرار دهید و یا واکنش های مغز مشتری را در هنگامی که با شما و محصولات شما و یا هرچیز جدیدی که با آن مواجه میشود شناسایی کنید تا بدانید چه کاری و چه عکس العملی به شما کمک میکند تا مشتری را بیشتر به هدف خود برسانید. در بیشتر مواردی که توسط متخصصان بررسی شده چه از مشتریان و چه از عموم مردم این به خوبی نشان داده شده است که جواب های صادقانه ای از آنها دریافت نکرده اند.
بهتر است اگر کتابی را در این رابطه میخواهید بخوانید از کتاب های خارجی استفاده کنید. در ایران هنوز این مطلب گسترش پیدا نکرده است که درباره آن کتابی نوشته شود. تعریف بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی به این معناست که شما خود را در جای مشتری قرار دهید و یا واکنش های مغز مشتری را در هنگامی که با شما و محصولات شما و یا هرچیز جدیدی که با آن مواجه میشود شناسایی کنید تا بدانید چه کاری و چه عکس العملی به شما کمک میکند تا مشتری را بیشتر به هدف خود برسانید. در بیشتر مواردی که توسط متخصصان بررسی شده چه از مشتریان و چه از عموم مردم این به خوبی نشان داده شده است که جواب های صادقانه ای از آنها دریافت نکرده اند.
زمانی که شما از مشتری خود سوالی میپرسید این احتمال خیلی زیاد است که جوابی که در مغز دارد را نمیدهد. فرض کنید یک لباس میخواهید به مشتری بفروشید و از او میپرسید که آیا رنگ قرمز را دوست دارد و مشتری به شما جواب دهد که بله دوست دارم و شما میخواهید آن رنگ را به مشتری بفروشید، شما دقیقا دارید به چیزی اشاره میکنید که مشتری یا آن را دوست ندارد و یا تمایل زیادی به آن رنگ و مدل نشان نمیدهد. این باعث میشود که مشتری از شما و محصولات شما دچار زدگی شود و از مغازه و فروشگاه شما بیرون برود.
تکنیک های بازاریابی عصبی
در یکی از تحقیقاتی که شرکت مک دونالد انجام داد، تصمیم گرفت در یکی از مناطق آمریکا سلایق مختلف مشتریان خود را بررسی کند. آنها از فیسبوک درخواست کردند مشتریانی که خواننده یا بازیگر خاصی را دوست دارند را انتخاب کنند و همزمان بر روی سلایق دیگر آنها تمرکز کردند. سپس هنگامی که آنها در یک مکان خاصی مانند نمایشگاه و یا تعطیلات بسر می بردند ناگهان افراد مورد علاقه خود را میدیدند و یا صدای خواننده ای را که دوست دارنددر یکی از شعبه های مک دونالد می شنیدند و نسبت به آن شعبه حس خوب ایجاد میشد.
در واقع با ترفندهای دیتا ماینینگ و شناخت ذائقه مشتری میتوان حس فوق العاده ای برای آنان رقم زد و این تصور را برای آنان بوجود آورد که همه چیز تصادفی بوده است. پس در بازاریابی عصبی با جمع آوری اطلاعات از مشتریان و پیش بینی علایق و سلیقه های مختلف آنها می توان به بهترین شکل و در بهترین زمان و مکان خدمات را ارائه داد.
https://www.goodreads.com/user/show/126152191-etemadi-mehran
[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]