فروش اجتماعی: نحوه ارتباط با خریدار مدرن

دوشنبه 10 شهريور 1399
1:42
ادوین
فروش اجتماعی: نحوه ارتباط با خریدار مدرن

بیشتر بازاریابان دیجیتالی می دانند که رسانه های اجتماعی بخش مهمی از تبلیغات تبلیغاتی است و وقتی صحبت از فروش می شود ، مطمئناً رسانه های اجتماعی مفید هستند. اما دقیقا چقدر مفید است که اجتماعی در مورد استراتژی های فروش سودمند باشد؟

طبق یک نمایش اسلاید توسط A Sales Guy Consulting ، بیش از 50٪ از فروشندگان ، اجتماع خود را به فروش پیوند می دهند و بیش از 70٪ افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، ادعا می کنند که نتایج بهتری نسبت به همکاران خود دارند.

بیشتر بازاریابان دیجیتالی می دانند که رسانه های اجتماعی بخش مهمی از تبلیغات تبلیغاتی است و وقتی صحبت از فروش می شود ، مطمئناً رسانه های اجتماعی مفید هستند. اما دقیقا چقدر مفید است که اجتماعی در مورد استراتژی های فروش سودمند باشد؟

طبق یک نمایش اسلاید توسط A Sales Guy Consulting ، بیش از 50٪ از فروشندگان ، اجتماع خود را به فروش پیوند می دهند و بیش از 70٪ افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، ادعا می کنند که نتایج بهتری نسبت به همکاران خود دارند.

بنابراین ، شما باید کاری کنید که فروش دیجیتال و اجتماعی (بهتر) فروش را انجام دهد؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد کار اجتماعی در تجارت خود بخوانید.

فروش اجتماعی چیست؟

در حالی که چیزهای فروش قدیمی بیشتر به دموها ، تماس های سرد و هدایت می پرداخت ، استراتژی فروش در حال حاضر بیشتر مربوط به آموزش و تعامل است ، به همین دلیل اجتماعی یک مؤلفه مهم هر استراتژی فروش دیجیتال امروز است.

فروش اجتماعی فقط به معنای ظهور یک عکس زیبا در فیس بوک و ایجاد "لایک" های زیادی نیست و یا گفتن چیزهایی شوخ در توییتر است. ضروری است که فروش اجتماعی در هر دو فضای B2B و B2C به صورت استراتژیک اتفاق بیفتد و در مراحل مختلف سفر مشتری استفاده شود.

به عنوان مثال با پاسخ دادن به سؤالات مربوط به محصولات ، به اشتراک گذاشتن فیلم های نسخه ی نمایشی و درگیر شدن در مباحث عمومی در زمان واقعی ، می توان از Social استفاده کرد نه تنها برای گرفتن سربهای سرد و ایجاد موارد زیر ، بلکه برای تعامل با طرفهای ذینفع.

بازاریابی محتوا کلیدی در فروش اجتماعی است

محتوای اجتماعی شما بخشی از استراتژی کلی بازاریابی شما خواهد بود و برای این منظور می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه اینها به صورت نامحدود و از مارک تجاری برخوردار هستند. اما محتوا ، طبیعتاً غیر تبلیغی است ، بنابراین برای این منظور ، بر خلاف مثلاً ، یک صفحه فروش با فرم طولانی که دوره ای را می فروشد ، تبدیل به "انجام" نمی دهد.

با محتوا (و اجتماعی) شما مخاطبان خود را "گزیده" نمی کنید ، و همچنین تبلیغ نمی کنید. شما در حال گفتگو واقعی با آنها هستید که به آنها امکان می دهد شما را درک کنند و ارزش خاصی را ببینید.

قیف فروش

بنابراین ، اگر محتوا و اجتماعی در صدر قیف فروش قرار دارد - یعنی وسیع ترین بخش مورد نظر درگیر شدن ، چگونه می توان از آنها برای فروش واقعی استفاده کرد؟ در اینجا روش های مختلفی وجود دارد که متخصصان بازاریابی دیجیتال می توانند از اجتماعی برای کمک به حرکت در ترافیک در هر مرحله استفاده کنند.

بالا

در این بخش از قیف در حال بررسی این هستید که چه کسی به مخاطبان گسترده تان علاقه دارد. شما می خواهید بر اساس تعامل اجتماعی و همچنین درگیر شدن در پست ها و مقالات وبلاگ ، منجر به ضبط نشریات شوید.

وسط

در وسط قیف فروش خود ، شما می خواهید روی ارزشیابی به مشتریان تمرکز کنید که فراتر از آموزش ابتدایی و اطلاعاتی مانند بالا باشد. شما هنوز هم محتوا با سطح سرب و سرب را ارائه می دهید ، اما در اینجا اطلاعات دقیق تری ارائه می دهید و به آنها پیشنهاداتی ارائه می دهید که می تواند آنها را به سمت خرید سوق دهد.

این نکته نه تنها در ایجاد علاقه بلکه در حقیقت جلب اعتماد آنها مهم است به طوری که آنها نسبت به خرید مطمئن باشند.

پایین

در آخرین مرحله از قیف فروش مشتری شما اقدام به خرید خود می کند و در این فرایند ، اطلاعات مهمتری را در مورد بازگشت یا بازگشت آنها ، ترجیحات آنها و غیره برای شما ارسال می کند. هدف شما در اینجا فقط بستن معامله نیست ، بلکه فروش متقابل ، افزایش فروش و یا ارائه انگیزه دیگری برای بازگشت آنها است.

سفر مشتری

قیف فروش شما نمایانگر سفر مشتری یا خریدار است. به طور معمول ، این روند نسبتاً خطی بود ، اما امروزه می تواند در بسیاری از کانالهای اجتماعی پراکنده شود ، به همین دلیل ردیابی آن می تواند بسیار دشوار باشد.

همانطور که شما بستری را انتخاب می کنید که از اهداف و اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند ، می خواهید در صورت امکان به آنچه که با سایر مشاغل موجود در صنعت خود می گذرد نیز توجه کنید. همچنین می خواهید راه هایی برای ارائه محصول یا خدمات خود به روشی مستقیم تر از کانال های سنتی که معمولاً مشتری را به وب سایت شما (یا فروشنده مانند آمازون) شامل می شود ، پیدا کنید.

این روشی است که فروش اجتماعی در سالهای اخیر تحول پیدا کرده است - در حالی که قبل از آنکه مردم معمولاً از بسترهای اجتماعی به طور مستقیم برای خرید فعالیت استفاده نکنند ، بیشتر از این که مجبور شوید از طریق بخش فروش یا شخص ثالث شرکت کنید ، فرصت بیشتری برای تعامل مستقیم وجود دارد.

از بستر مناسب استفاده کنید

فروش اجتماعی کمی کار فریبنده است زیرا طبیعتاً اجتماعی در قسمت اول قیف فروش ، در انتهای تبدیل است. در این ، بیشتر مربوط به تعامل مخاطبان و ایجاد رابطه است تا تبدیل واقعی.

موفقیت فروش شما نه تنها به استراتژی خاص شما بستگی دارد ، بلکه تجارت شما با یک پلتفرم خاص هم ارتباط دارد. شما باید بدانید که چرا کاربران در وهله اول در این سیستم عامل قرار دارند تا بدانند که آیا سرویس یا محصول شما چشم آنها را جلب می کند یا خیر. Pinterest برای دستور العمل ها و مد بسیار عالی است و LinkedIn برای تولید سرب در آموزش های حرفه ای و آموزشی به خوبی کار می کند.

ابزارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید برای ساختن موارد زیر بر روی پلت فرم مورد علاقه خود استفاده کنید. برای یافتن افراد بیشتری از طریق اینستاگرام ، از ابزاری مانند Followerwonk استفاده کنید تا به شما در ساخت پیروان خود در توییتر یا SocialDrift کمک کند .

برای ارتباط با Influencers و Referrals از Social استفاده کنید

اگر می خواهید زیربنایی برای تجارت خود ایجاد کنید ، پیروی از تأثیرگذار محبوب در بازاریابی دیجیتال و در یک زمینه خاص ، مهم است. حتی ممکن است بخاطر ارسال یک وبلاگ مهمان یا مشارکت با آنها درگیر همکاری باشید.

مراجعه ها روشی دیگر است که از طریق آن اجتماعی می تواند به افراد در ارتباط با سطح B2B کمک کند و LinkedIn نمونه ای کامل از این امر است. به عنوان مثال ، از طریق ویژگی "اتصالات متقابل" در LinkedIn می توانید به راحتی ارتباط متقابل در مورد پیشروها و چشم اندازهای حرفه ای بپرسید.

Social برای برقراری ارتباط با دیگران در همان زمینه مناسب است که آیا به دنبال مشتری در حوزه B2B هستید یا به دنبال مشتری در فضای B2C هستید. ایده این است که در واقع اجتماعی خود را درگیر کنید تا به دنبال افرادی باشید که به خدمات یا محصول شما علاقه مند هستند.

معیارهای فروش اجتماعی

این مهم است که برای بهبود مستمر استراتژی فروش اجتماعی خود از آمار و نتایج کمی پیروی کنید ، اما این را بخاطر بسپارید که برخی از این موارد صراحتا با فروش در ارتباط نخواهند بود - این بیشتر مربوط به ردیابی مسیرها و پیروی از الگوهای ترافیک است تا از (لزوما). نگاهی به معیارهای مبتنی بر تبدیل

مناطق کلیدی که می خواهید به آنها مراجعه کنید ، تا آنجا که به معیارهای اجتماعی می پردازید ، شامل الگوهای ترافیک لیست ایمیل و ثبت نام ها و تعداد دفعات مشاهده فیلم ها در کانال های مختلف است.

ابزارها و استراتژی های زیادی در خارج وجود دارد تا به شما در سازماندهی ، پیگیری و مدیریت فروش اجتماعی خود کمک کند. یکی از این شاخص های فروش اجتماعی LinkedIn است که می تواند به بازاریابان B2B کمک کند تا درک کنند که چقدر خوب با تعامل و برندسازی کار می کنند. Google Analytics همچنین می تواند در کشف منابع راهنمایی و رانندگی به شما کمک کند سرنخی درباره اینکه کانال های مختلف مردم را به صفحات فرود و موارد مشابه چگونه می فرستند ، کمک کند. و البته ، ابزارهای زمانبندی و بازاریابی اجتماعی مانند HootSuite هنگام ردیابی معیارهای اجتماعی می توانند مسیری طولانی را طی کنند.

آن را شخصی کنید

یکی از راه هایی که رسانه های اجتماعی و سایر مطالب در مقایسه با تبلیغات سنتی از آن متمایز می شوند این است که فرصت های زیادی برای شخصی سازی وجود دارد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • استفاده از chatbot های مبتنی بر مسنجر برای ارائه یک تجربه خرید سفارشی
  • کارآفرینان مستقل که از تجربیات شخصی خود برای ساخت داستان برند خود استفاده می کنند
  • تأثیرگذارانی که از حساب های اجتماعی شخصی خود و پیگیری های بزرگ برای تبلیغ مارک های مورد علاقه خود استفاده می کنند
  • استفاده از Facebook Live برای پخش منظم فعالیتهای روزانه و فعالیتهای ویژه

نکته اصلی اینجاست که اصالت به سمت درگیری می رود و گرچه ممکن است این مسئله تنها در چند سال گذشته صحیح باشد ، اما اثبات این امر از نظر ایجاد اعتماد عمومی و همچنین تخصص بیشتر و مهمتر است.

به بیان ساده ، مردم در صورت دیدن چهره ای که می توانند به آن اعتماد کنند ، احتمالاً اقدام به خرید می کنند. اما نه تنها چهره - تمام ایده این است که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به طور منظم در مورد آنچه انجام می دهید صحبت کنید. رسانه های اجتماعی فرصت های زیادی را برای نمایش ابتکارات ، مشارکتها ، رویدادها و فعالیتهای بازاریابی جدید ارائه می دهند.

آیا فروش اجتماعی می تواند در هر شغلی رشد کند؟

فروش دیجیتال و اجتماعی بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی در حال انجام یک شرکت است و باید به این هدف با شرکت و اهداف تجاری آنها رشد و تکامل یابد. ممکن است ساختن پیروان کمی سخت باشد و در ابتدا این راه را به چالش بکشد ، اما مطمئناً جایی برای همه افراد در خارج وجود دارد - تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی ابتکاری باشد و شما مجبور به گرفتن پاداش هستید!


[ بازدید : 235 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کسب درآمد اینترنتی - کسب و کار اینترنتی - کسب و کار ایمنرمتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]